preskoči na sadržaj
ŠKOLA POSTAJE IDEALNO MJESTO ZA NASILJE
 
 
U posljednje vrijeme na televiziji i u novinama sve je više riječi o nasilju među nama djecom. Voditelji emisija pozivaju najpoznatije stručnjake za rad s djecom koja su sklona svim vrstama nenormalnog ponašanja da kažu otkud takvo ponašanje i kako ga spriječiti. Stručnjaci nadugo i naširoko o tome pričaju (vidi se da su upoznati sa svim problemima), ali kad treba preporučiti što da se poduzme, onda svi kao papagaji redom ponavljaju da s tom i takvom djecom treba razgovarati i samo razgovarati. Kao da je riječ svemoguća.
 
 
 
Pitam se što s onima koji neće uopće razgovarati ili s onima koji prilikom razgovora obećavaju da nikada neće više činiti prekršaje, a u stvari im je teško i dosadno slušati prodike, pa odmah obećaju da će se popraviti, a onda ih ovaj što dijeli savjete šakom i kapom, otpusti sa željama da se stvarno popravi.
E, to je ono što ovaj čeka: juriš u razred, na hodnik; opali ovom ćušku, onome sapleti noge, opsuje jednu sočnu umjesto pozdrava.
 
 
Ovakve su scene u našoj školi uobičajene. Nekada su se slični prekršaji drastično kažnjavali i rijetki su bili učenici koji su ponavljali prekršaje.
Dolaskom demokracije sve se promijenilo. Svatko od nas, tko napravi kakav prekršaj, može eventualno završiti na razgovoru kod pedagoginje ili ravnateljice. Tu će čuti da to, što je učinio, ne valja, da to ne rade dobri učenici; da ako to ponovimo, slijede strože kazne – prelazak u neki drugi razred ili čak u drugu školu. Te opomene su čuli bezbroj puta, tako da ih već znaju napamet.
 
 
Postavlja se pitanje zašto mnogi učitelji izbjegavaju primijeniti neku od strožih kazni. Na razrednom satu saznajemo da je postupak kažnjavanja učenika toliko kompliciran, da ga i sami učitelji izbjegavaju. Prebacivanje iz razreda u razred gotovo ne dolazi u obzir. Svaki razrednik želi se riješiti takvog učenika, želi da ima razred dobrih i poslušnih. Ali ako predloži prebacivanje u neki drugi razred i ako se svi učitelji na sastanku slože, svjestan je da će tim svojim prijedlogom „usrećiti” nekog od svojih kolega profesora (a svi su veliki prijatelji), pa to naročito izbjegavaju kao posljednju, posljednju mjeru.
Ohrabreni ovakvim saznanjem mnogi nedolični učenici to koriste i postaju još gori. Većina njih bolje je upoznala unutrašnjost prostorija školskih stručnih službi nego svoje učionice u kojima provode po cijelu školsku godinu. Nekima ni jedna mjera nije pomogla da okrenu list, da se poprave.
 
U našoj školi imamo ove godine jedan – jedini slučaj premještaja iz razreda u razred. Ovu nepopularnu mjeru Učiteljsko vijeće je donijelo kad je iscrpilo sve druge mogućnosti da utječe na učenika. Sada svi pozorno prate njegovo ponašanje, a da li će doći do kakvih pozitivnih i djelotvornih rezultata, ostaje da nam pokaže vrijeme. Ukoliko ova mjera premještaja iz razreda u razred pokaže dobre rezultate, vjerojatno će je učitelji češće koristiti, a ako ne uspije, učiteljima neće preostati ništa drugo, nego da primijene još strože mjere, koje su do sada najčešće izbjegavali.
 
 
 
 
Natalija Škrgić, 8.a
 
Tražilica



Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Korisni linkovi
ŠKOLA

DARUJMO LJUBAV

KORISNO


 


 


 





preskoči na navigaciju